Hogyan lehet segíteni a dohányzásról leszokó személynek, Segítség a leszokáshoz


Bibliográfiai hivatkozások: A dohányzásról való leszokás nem könnyű feladat.

ki zsírt a dohányzásról való leszokáskor

Ezt különösen azok a dohányosok ismerik, akik valamikor vagy máskor megpróbálták leszokni a dohányzásról, sikert aratva vagy sem. A dohányzás nagyon gyakori függőség, amely arra készteti az embereket, hogy szenvedjenek a dohányzásról való leszokás segítésében. De a körülöttünk lévő emberek segíthetünk nekik?

Hogyan ne legyen még nagyobb teher a leszokás? - Szentendrei Járás Egészségfejlesztési Iroda

Ismer valakit, aki leszokott a dohányzásról? Vagy te próbálkozol? Ebben a cikkben 10 hatékony technikát vagy stratégiát ismerünk meg arról, hogyan segíthetünk a dohányzásról leszokó személyeken.

Ajánlott cikk: "Hogyan kell leszokni a dohányzásról, 13 pszichológiai kulcsban" Hogyan segíthetünk a dohányzásról leszokó személynek A dohánytól teljes mértékű méregtelenítésben szenvedő személynek sokféleképpen segíthetünk, bár igaz, hogy csak ők érhetik el ezt önmagukban, ha valóban megvan a szükséges motiváció és megfelelő erőfeszítéseket tesznek rá. Erősítse meg pozitívan Az egyik stratégia, amelyet felhasználhatunk arra, hogy segítsünk a leszokónak pozitívan reagáljon, ha az illető nem dohányzik, amikor akar, vagy amikor bármilyen típusú megjegyzést fűz a nem dohányzás előnyeihez.

10 ok amiért erdemes leszokni dohanyzasrol | Aegon Biztosító

Dicsérhetjük viselkedését, megerősíthetjük, ösztönözhetjük, hogy folytassa ezen az úton, és értékeljük erőfeszítéseit. Támogatás felajánlása Egy másik technika, amelyet felhasználhatunk, az, hogy mindenkor támogatást nyújtsunk az adott személynek, különösen akkor, amikor szüksége van rá.

Tudnia kell, hogy segíteni akarunk és a lehető legnagyobb mértékben megakadályozni a visszaesését.

  • Miért olyan nehéz?
  • Tüdőrákban vezetünk Miben áll a segítség?
  • Abbahagyja etetés közben
  • Kapcsolat Hogyan ne legyen még nagyobb teher a leszokás?
  • Tervezett dohányzásról leszokni
  • Gondolja végig, hogy mennyi idő elmegy csupán a nap közben beiktatott cigarettaszünetekkel: ne a cigarettát használja feladatai halogatásaképpen.
  • A dohányzásról leszokás támogatása

Ezt megtehetjük cselekedetekkel nem dohányozni, amikor elöl van, abban az esetben, ha dohányzók is vagyunkgesztusokkal, szavakkal stb. A cél az, hogy motivált maradjon, és ne érezze magát egyedül.

Jogszabályfigyelő

Alapvető fontosságú, hogy úgy érezze, megértjük Önt, és tisztában vagyunk azzal, hogy Ön nehéz időszakon megy keresztül. Tilos a dohányzás előtted Az előző technika kapcsán megtaláljuk ezt a már említettet, de tovább fogjuk fejleszteni. Az a személy, aki dohányzik, és aki elengedi magát a függőségtől, nagy kísértést fog érezni, amikor előtte más emberek dohányoznak.

dohányzás okozta szívfájdalom

A kísértés elkerülése érdekében abbahagyhatjuk a dohányzást, amikor az fennáll. Valamilyen módon, ez a szolidaritás és az empátia cselekedete. Ezt célszerű alkalmazni a "kiakasztás" első pillanataiban; Az is jó, hogy az idő múlásával az illető megszokhatja, hogy olyan környezetben van, ahol a körülöttük lévő emberek dohányoznak, és még mindig nem. Ez erősíteni fogja a kikapcsolódást.

Szimpatika – Segítség a leszokáshoz

Beszélgetés A támogatás felajánlásának másik módja, ha beszélünk róla, amikor a másiknak szüksége van rá. Beszélgetések révén megerősíthetjük a dohányzásról való leszokásról szóló döntését, rávilágítva a döntés fontosságára és annak okaira, hogy miért ajánlott nem dohányozni bár valószínűleg már ismeri őket ; Ez megerősíti döntését, és jobban megismeri a dohány negatív vonatkozásait is.

Fontos lesz meghallgatni a másik embert, lehetővé téve számára, hogy elmagyarázza az érzéseit és érzelmeit. Azt azonban el kell mondani, hogy nem jó, ha "mindig" a dohányról beszélünk; ösztönöznünk kell a témától való elszakadás pillanatait.

Ne ítélj meg Akár úgy gondoljuk, hogy ez jó lehetőség a dohányzásról való leszokásra, vagy úgy gondoljuk, hogy nem, akár dohányzunk, akár nem, jó, hogy nem ítéljük meg a másik döntését a dohányzásról; Ezenkívül tiszteletben kell tartanunk a döntésüket, függetlenül attól, hogy látjuk-e a másik embert az absztinencia elérésére, vagy nem látjuk képesnek. Fontos lesz megtartani azokat a megjegyzéseket, amelyek gúnyt, ítéletet, negatív szempontot vagy hogyan lehet segíteni a dohányzásról leszokó személynek jelentenek számára.

Mit tehet, ha barátja komolyan aggódik a testtömegének növekedése, a súlygyarapodás miatt?

Vagyis nem tanárként vagy szülőként kell viselkednünk, hanem barátként, tisztelet és józan ész szerint. Empatizáljon Amint láttuk, bár könnyű döntésnek vagy egyszerű útnak tűnhet, a dohányzásról való leszokás és az új tanfolyam megkezdése mellett dönteni egyáltalán nem könnyű.

Ne feledje, hogy ez függőség, és nem egyszerű szeszély. Ezért kell együtt éreznünk a másik emberrel, mind jó időben, mind visszaesés idején. Ez magában foglalja annak megértését, hogy ingerlékeny lehet például a "majom" pillanataiban. Végül az illetőnek éreznie kell ezt a megértést; Ha ő is úgy érzi, hogy megérthetjük őt, akkor öltözöttebbnek és erősebbnek érzi magát.

három héttel ezelőtt abbahagyta a dohányzást

Legyen pozitív Amikor pozitív emberekkel veszünk körül, javul a hangulatunk. Ha ennek a személynek nagyon rossz ideje van, és körülötte vannak olyan emberek, akik biztatják, akik megpróbálják meglátni a dolgok pozitív hogyan lehet segíteni a dohányzásról leszokó személynek, ez segíthet javítani optimizmusában, és abban, hogy képesnek érzi magát a siker elérésére, az absztinencia elérésére és fenntartására.

Vagyis szerencsére néha a pozitivizmus fertőző, és nyilvánvaló, hogy az állandóan negatív személy csak árt annak, aki leszokik a dohányzásról. Más dolgok elvégzése és az elméd elfoglaltsága megakadályozza, hogy a vágyra koncentrálj és a dohányzás iránti vágy, elűzve az ilyen típusú gondolatokat és érzéseket. Ezek a tevékenységek lehetnek olyan egyszerűek, mint sétálni, kávézni, moziba menni, sportolni stb.

A válasz egyértelműen igen. Ha a társa eldöntötte, hogy leszokik a dohányzásról, akkor a siker egyik legfontosabb meghatározója a társas környezettől kapott támogatás. Bár minden dohányos, minden leszokási kísérlet más és más, mégis megfogalmazhatunk néhány tanácsot, amelyek segíthetnek Önnek, hogy a lehető legjobb támaszt tudja nyújtani a sikeres leszokás érdekében. Először mindenképpen kérdezze meg, hogy miben segíthet. Ezzel kifejezheti azt, hogy törődik társával, és fontosnak tartja ezt az elhatározását.

Bátorítsa a dolgok elvégzésére Végül az utolsó tipp arra vonatkozóan, hogyan lehet segíteni a leszokónak, új energiájához vagy hangulatához kapcsolódik; Így valószínű, hogy az a személy, aki leszokott a dohányzásról, ha valóban sikerrel jár, egyre energikusabbnak és jobb kedvűnek érzi magát.

Kihasználva ezeket a pillanatokat arra ösztönözhetjük, hogy menjen ki, folytassa ezt az egészséges életmódot, és kihasználni új energetikai állapotát.

Nyereményjátékok

Úgy kell megközelítenünk, mint egy új élvezetet, amelyet ki kell használnia. Bibliográfiai hivatkozások: Arias, A. Hogyan lehet segíteni a betegeket a dohányzásról való leszokásban? Kutatás és oktatás az ápolásban. Bello, S. A dohányzás diagnosztizálása és pszichoszociális kezelése.

Chilei Journal of Respiratory Diseases, 25 4 : Simon, S. Hogyan segíthetünk az embernek a dohányzásról való leszokásban. American Cancer Society.

hagyja abba a dohányzást és tisztítsa meg a tüdejét